CENTAR ZA VOZILA HRVATSKE D.D. I HRVATSKI AUTOKLUB
PRAVILNIK
o normativima rada i jedinstvenim elementima vrednovanja rezultata rada u stanicama za tehniČki pregled vozila
(pročišćeni tekst - "Narodne novine", broj 33/09 i 46/18)
Članak 1.
Tehnički pregledi vozila, kao djelatnost od općeg interesa, obavljaju se u stanicama za tehnički pregled vozila koje za to ispunjavaju propisane uvjete i imaju ovlaštenje, a obavljaju ih ovlašteni djelatnici Centra za vozila Hrvatske kao stručne organizacije iz članka 273. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (u daljnjem tekstu: Zakon), i ovlašteni djelatnici stanica za tehnički pregled vozila pravnih osoba koje su imale ovlaštenje i obavljale tehničke preglede prije stupanja na snagu Zakona.
Poslove organiziranja i jedinstvenoga provođenja tehničkih pregleda vozila, organiziranja poslova registracije vozila i izdavanja pokusnih pločica u stanicama za tehnički pregled vozila kao javne ovlasti obavljaju Centar za vozila Hrvatske i Hrvatski autoklub kao ovlaštene stručne organizacije iz članka 273. Zakona.
Poslovi iz stavka 1. ovog članka koji se obavljaju u stanicama za tehnički pregled vozila (u daljnjem tekstu: stanice) i poslovi iz stavka 2. ovog članka koje obavljaju Centar za vozila Hrvatske i Hrvatski autoklub čine jedinstveni sustav tehničkih pregleda i registracije vozila sukladno odredbama Zakona.
Članak 2.
Radi osiguranja jedinstva sustava tehničkih pregleda i registracije vozila, ovim se Pravilnikom propisuju normativi rada za obavljanje poslova tehničkih pregleda i registracije vozila te jedinstveni elementi vrednovanja rezultata rada u stanicama.
Odredbe ovog Pravilnika dužne su primjenjivati sve pravne osobe u čijem sastavu posluju stanice.
I. POSLOVI JEDINSTVENOGA SUSTAVA TEHNIČKIH PREGLEDA I REGISTRACIJE VOZILA
Članak 3.
Poslovi jedinstvenoga sustava tehničkih pregleda i registracije vozila iz članka 1. stavka 1. ovoga Pravilnika koje obavljaju stanice su:
Članak 4.
Poslovi iz članka 1. stavak 2. ovoga Pravilnika koje obavlja Centar za vozila Hrvatske su:
Poslovi iz članka 1. stavak 2. ovoga Pravilnika koje obavlja Hrvatski autoklub su:
Poslovi iz članka 1. stavak 2. ovoga Pravilnika koje zajednički obavljaju Centar za vozila Hrvatske i Hrvatski autoklub su:
obavljanje drugih poslova koji su određeni Zakonom i posebnim odlukama nadležnih tijela uprave, odnosno Centra za vozila Hrvatske i Hrvatskog autokluba kao ovlaštenih stručnih organizacija iz članka 273. Zakona, koje su od interesa za jedinstveni sustav tehničkih pregleda i registracije vozila, te aktivnosti koje Centar za vozila Hrvatske, Hrvatski autoklub i stanice provode u tom području.
II. NORMATIVI RADA
Članak 5.
Normativi rada iz članka 2. ovog Pravilnika utvrđuju se kao: osnovni normativ, kalkulativni normativ i OA normativ.
Članak 6.
Osnovni normativ je vrijeme koje se dobiva mjerenjem stvarno potrebnoga radnog vremena za obavljanje pojedine radne operacije u tehnološkom procesu, za prosječno stručnog i osposobljenog djelatnika. Jedinična mjera osnovnog normativa je minuta.
Osnovni normativ predstavlja polaznu osnovu za utvrđivanje svih ostalih normativa.
Članak 7.
Kalkulativni normativ je vrijeme koje se dobiva uvećanjem osnovnog normativa za vremena svakodnevnih realnih gubitaka kao što su tehnološki zastoj, rasprava sa strankama, vrijeme čekanja vozila (realna neiskoristivost kapaciteta), vrijeme zastoja u radu stanice iz drugih razloga, u pravilu vremenski odredivih elemenata koji su uključeni u rad i ne predstavljaju produktivno radno vrijeme, a izračunava se tako da se vrijednost osnovnog normativa za sve poslove koji se obavljaju u stanici za tehnički pregled vozila, osim administrativnih poslova oko registracije vozila, podijeli sa 0,65 (kalkulativni normativ = osnovni normativ/0,65). Za administrativne poslove oko registracije vozila kalkulativni normativ izračunava se tako da se vrijednost osnovnog normativa podijeli sa 0,75 (kalkulativni normativ = osnovni normativ/0,75). Jedinična mjera kalkulativnog normativa je minuta.
U redovnom radu stanice dozvoljeno je prekoračenje kalkulativnog normativa za 25%.
Članak 8.
OA normativ predstavlja jedinstveno mjerilo za iskazivanje vremena provođenja različitih tehničkih pregleda različitih vrsta vozila, odnosno drugih usluga koje se obavljaju u stanicama, u jednakoj jediničnoj mjeri.
Jedinična mjera OA normativa je minuta, a njegova referentna vrijednost izračunava se zbrajanjem vremena potrebnih za obavljanje svih radnji koje provode nadzornici tehničke ispravnosti vozila i referenti za poslove registracije vozila, isključivo u okviru općeg dijela jednoga redovnoga tehničkog pregleda osobnog automobila.
Članak 9.
Kalkulativni normativ je temeljni normativ za planiranje radnih kapaciteta stanica i organizaciju rada, planiranje troškova i prihoda, te visine jedinstvenih naknada za usluge stanica i utvrđivanje sredstava za plaće u stanicama.
Članak 10.
Normative rada za poslove koji se obavljaju u stanicama utvrđuje Centar za vozila Hrvatske i objavljuje ih u stručnom biltenu.
III. JEDINSTVENI ELEMENTI ZA VREDNOVANJE REZULTATA RADA
Članak 11.
Ovim Pravilnikom utvrđuju se sljedeći jedinstveni elementi za vrednovanje rezultata rada u stanicama:
1. JEDINSTVENA SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA I BODOVNA LISTA
Članak 12.
Pravne osobe u čijem sastavu posluju stanice sistematiziraju radna mjesta djelatnika u tim stanicama prema odredbama ovoga Pravilnika.
Valorizacija radnih mjesta u stanicama utvrđuje se koeficijentom složenosti i bodovima, kako slijedi:
|
|
Koeficijent |
Osnovni |
|
POSLOVI I RADNI ZADACI |
složenosti |
broj |
|
|
(uvjeti rada) |
bodova |
1. |
Voditelj stanice |
2,050 |
2.973 |
2. |
Voditelj smjene u stanici |
1,885 |
2.733 |
3. |
Voditelj administrativnih poslova |
1,857 |
2.693 |
4. |
Nadzornik tehničke ispravnosti vozila |
1,745 |
2.530 |
5. |
Referent za poslove registracije vozila |
1,690 |
2,451 |
6. |
Automehaničar u stanici |
1,680 |
2.436 |
7. |
Pomoćni poslovi (dostava i čišćenje) |
1,000 |
1.450 |
Na utvrđene bodove iz stavka 2. ovog članka dodaje se 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža.
Opise poslova djelatnika stanica kao i propisane uvjete za obavljanje navedenih poslova utvrđuje Centar za vozila Hrvatske, te objavljuje u stručnom biltenu.
2. OSNOVNI ELEMENTI PLANIRANJA RADNIH KAPACITETA
Članak 13.
Osnovni elementi za planiranje radnih kapaciteta, odnosno broja djelatnika stanice određuju se primjenom normativa rada i raspoloživog fonda radnog vremena utvrđenih ovim Pravilnikom, ostvarenim brojem tehničkih pregleda vozila u stanici u prethodnoj godini kao i planiranim povećanjem broja tehničkih pregleda.
Članak 14.
Kalkulativni godišnji fond radnog vremena stanice iznosi 260 radnih dana, a utvrđuje se na sljedeći način: broj dana godišnje 365, broj nedjelja 52, broj državnih blagdana i neradnih dana 12, besplatne preventivne akcije 5, zastoji (kvarovi, nestanak struje i dr.) 3, godišnji odmori 26, bolovanja i ostalo (školovanje, obiteljski razlozi, sastanci, seminari i dr.) 7, te ostaje za rad 260 dana.
Radni tjedan iznosi 40 sati, u pravilu raspoređenih na 6 radnih dana.
Članak 15.
Mjesečni normativ izrađuje se na bazi 26 radnih dana koliko ih stvarno može biti u jednom mjesecu (173 sata rada).
Mjesečni normativ je kalkulativni normativ i definiran je za maksimalni broj radnih dana (26) u mjesecu u kojem se radi a dobiva se dijeljenjem broja radnih dana (260) s brojem radnih mjeseci.
Za ostvarenje godišnjega kalkulativnog normativa svaki djelatnik stanice mora ostvariti deset radnih, odnosno dvanaest kalendarskih mjeseci.
3. OSNOVNI ELEMENTI PLANIRANJA IZNOSA NAKNADA ZA USLUGE STANICA
Članak 16.
Za obavljene usluge tehničkog pregleda i registracije vozila, stanice od vlasnika vozila naplaćuju naknadu. Naknada za tehnički pregled i druge poslove koji se obavljaju u stanicama, prema kategorijama vozila, jednaka je na teritoriju Republike Hrvatske.
Visinu naknade propisuje ministar nadležan za unutarnje poslove.
Članak 17.
Utvrđivanje visine naknada za tehničke preglede i druge usluge koje se obavljaju u stanicama temelji se na normativima rada i vrijednosti kalkulativne minute rada.
Vrijednost kalkulativne minute rada čine svi troškovi stanice, kao što su plaće djelatnika (bruto plaće, doprinosi, porezi, naknade plaće za bolovanje, godišnji odmor i sl., troškovi u vezi s radom djelatnika kao što su troškovi prijevoza na posao i s posla, dnevnice i putni troškovi, troškovi zajedničkih službi i uprave i sl.), troškovi održavanja i ostali troškovi, troškovi energenata i komunalija, troškovi za telefon, poštarinu, kancelarijski materijal, troškovi Centra za vozila Hrvatske i Hrvatskog autokluba za podmirenje troškova organiziranja i provođenja jedinstvenoga sustava, troškovi za prometnu preventivu te amortizacija i dobit od objekta, uređaja, opreme i inventara stanice.
Vrijednost kalkulativne minute rada utvrđuje Centar za vozila Hrvatske, na temelju analize iznosa svih troškova sadržanih u vrijednosti kalkulativne minute, usporedbe s cijenama sličnih usluga i promjena indeksa cijena usluga.
4. OSNOVNI ELEMENTI RASPODJELE OSTVARENOG PRIHODA STANICA
Članak 18.
Naknada iz članka 16. ovoga Pravilnika sastoji se od:
Naknada za propisane tiskanice pripada pravnoj osobi nadležnoj za njihovo tiskanje i distribuciju, a u pravilu se ne uključuje u naknadu iz stavka 1. ovog članka.
Članak 19.
Prihod stanica ostvaren od izvršenih usluga tehničkog pregleda i registracije, kao i drugih poslova koji se obavljaju u stanicama, raspoređuje se namjenski prema sljedećim omjerima:
opreme i inventara
– za objekt 17,1%
– za uređaje, opremu i inventar 11,4%
inventara (za tekuće održavanje, manje i veće
popravke, kao što su čišćenje, krečenje,
popravak instalacija, poda, krovišta, prozora,
stakla, vrata i sl.), zamjena dotrajalih dijelova
uređaja, opreme i inventara, otklanjanje
posljedica elementarnih nepogoda, troškove
primjene mjera zaštite na radu i ostale troškove
kojima se osigurava ispravno stanje objekta,
opreme, uređaja i inventara stanice 3,8%
voda, kanalizacija, plin, čistoća, komunalna
naknada, komprimirani zrak, tjelesno i drugo
osiguranje i druge slične troškove kojima se
osigurava funkcioniranje stanice 4,7%
porezima i doprinosima »na« i »iz« plaće,
naknade plaće za vrijeme bolovanja, godišnjeg
odmora i sl., troškovi prijevoza na posao i s posla,
obavezno osiguranje, dnevnice i putni troškovi,
troškovi zajedničkih službi i uprave i sl.) 37,2%
Hrvatskom autoklubu i za prometnu preventivu:
– dio koji pripada Centru za vozila Hrvatske 8,9%
– dio koji pripada Hrvatskom autoklubu 5,1%
– dio za prometnu preventivu 8,0%
______
Ukupno: 100,0%
Članak 20.
Od ukupne naknade utvrđene sukladno odredbama članka 16. ovoga Pravilnika, 78% pripada stanicama, s tim da u apsolutnom iznosu taj dio ne smije biti niži od realne vrijednosti iznosa naknada koje se primjenjuju na dan stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Preostali dio ukupne naknade pripada Centru za vozila Hrvatske, Hrvatskom autoklubu i za prometnu preventivu, te se raspoređuje na način utvrđen člankom 19. točkom 6. ovoga Pravilnika.
Članak 21.
Osim naknada iz članka 16. ovoga Pravilnika, stanice mogu sukladno posebnim propisima i sklopljenim ugovorima ostvarivati i sredstva od usluga naplate propisanih obveza za koje je utvrđeno da se bez njihove uplate ne može obaviti registracija ili ovjeriti produženje važenja prometne dozvole (godišnja naknada za uporabu javnih cesta što se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila, posebna naknada za okoliš na vozila na motorni pogon, porez na cestovna motorna vozila, upravna pristojba na stjecanje rabljenih motornih vozila i dr.).
Struktura raspodjele ovih sredstava istovjetna je strukturi raspodjele naknada iz članka 19. ovoga Pravilnika.
Članak 22.
Dio naknade iz članka 16. i 21. ovoga Pravilnika koji pripada Centru za vozila Hrvatske, Hrvatskom autoklubu i za prometnu preventivu, stanica će obračunati i doznačavati sukladno uputama Centra za vozila Hrvatske i Hrvatskog autokluba.
5. OSNOVNI ELEMENTI UTVRĐIVANJA SREDSTAVA ZA PLAĆE
Članak 23.
Vrednovanje rezultata rada djelatnika stanica ovisi isključivo o ostvarenim prihodima stanice. Ukupan iznos sredstava za plaće utvrđuje se primjenom postotka iz članka 19. točka 5. ovoga Pravilnika na ukupno ostvareni prihod stanice. Po odbitku svih troškova koji se odnose na djelatnike (naknade plaće za bolovanje godišnji odmor i sl., troškovi prijevoza na posao i s posla, dnevnice i putni troškovi, dio troškova zajedničkih službi, uprave i režije i sl.) utvrđuju se preostala sredstva koja se raspoređuju za bruto plaće djelatnika stanice.
Članak 24.
Vrijednost boda djelatnika stanice vezana je za ostvareni prihod stanice i visinu ostvarenih sredstva za bruto plaće utvrđenu sukladno odredbama članka 23. ovoga Pravilnika, a izračunava se dijeljenjem ostvarenih sredstava za plaće s ukupnim brojem bodova djelatnika stanice, utvrđenim sukladno članku 12. ovoga Pravilnika.
Vrijednost boda iz stavka 1. ovog članka mjesečno je promjenjiva ovisno o ostvarenim rezultatima rada, a obračunava se neovisno o vrijednosti boda drugih djelatnika pravne osobe u čijem sastavu posluje stanica.
Članak 25.
Vrednovanje rezultata rada djelatnika stanica obavlja se prema grupnom (na temelju prosječne vrijednosti boda) ili prema individualnom učinku, na temelju ostvarene količine i kvalitete rada.
Primjenom individualnog učinka plaća pojedinog djelatnika može se povećati ili umanjiti do 50 % u odnosu na plaću koju bi dobio primjenom grupnog učinka.
Članak 26.
Neravnomjernost prihoda tijekom godine nastala zbog neravnomjernog priljeva vozila po mjesecima, rješava se kumulativnom raspodjelom, na način da se isplata plaća u mjesecima s iznadprosječnim priljevom obavlja do granice kalkulativnog normativa, a ostatak ostavi za mjesec kada se taj normativ ne može ostvariti.
III. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 27.
Odredbe ovog Pravilnika odnose se i na pravne osobe koje obavljaju preventivne tehničke preglede vozila.
Članak 28.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o normativima rada i jedinstvenim elementima vrednovanja rezultata rada u stanicama za tehnički pregled vozila (»Narodne novine«, broj 159/04 i 8/05).
Članak 29.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.